HomeInformacjeDworzec kolejowy dostępny dla podróżnych (FOTO)

Dworzec kolejowy dostępny dla podróżnych (FOTO)

Po 9 miesiącach nowy budynek dworca Puławy Miasto został udostępniony podróżnym. Dworzec został gruntownie zmodernizowany, a co najważniejsze dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Jak informuje PKP S.A. w komunikacie prasowym, inwestycja objęła wyburzenie części budynku dworca i stworzenie nowego układu funkcjonalno-użytkowego.

Odnowiono elewację, pokrycie dachu oraz zamontowano nową stolarkę okienną i drzwiową. Wykonano także nowe przyłącza i instalacje wewnętrzne. Uporządkowany został również teren przed dworcem, gdzie zamontowano m.in. stojaki rowerowe i tzw. małą architekturę. Budynek jest monitorowany i przystosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wewnątrz znajdują się ścieżki prowadzące dla osób niewidomych i niedowidzących oraz mapa w języku Braille’a. Okienka kasowe mają obniżone blaty i są wyposażone w pętlę indukcyjną, która ułatwia komunikację osobom niedosłyszącym. Koszt prac to ok. 2,7 mln zł netto. Inwestycja została współfinansowana ze środków budżetu państwa i środków własnych PKP S.A. Jednak podróżni nie będą się długo cieszyć ponieważ już w czerwcu 2017 dworzec znów zostanie zamknięty na okres około dwóch lat. Wszystko za sprawą modernizacji linii kolejowej nr7 na odcinku Lublin – Pilawa. W tym czasie na odcinku Dęblin – Puławy Azoty będzie prowadzony ruch po jednym torze, ale tylko dla pociągów towarowych. Ruch pasażerski będzie prowadzony po jednym torze pomiędzy Pilawą a Garwolinem. Na pozostałych odcinkach modernizowanej trasy będzie obowiązywała komunikacja zastępcza, aby zapewnić okolicznym mieszkańcom jak najlepsze połączenia w zastępstwie pociągów. Czas podróży powinien być zbliżony do tego oferowanego obecnie przez pociągi. Z Lublina do Warszawy pociągi będą jeździły objazdem po linii nr 30 Łuków – Lublin Północny. Od początku 2019 roku pociągi wrócą na zmodernizowany odcinek od Pilawy do Lublina. Wtedy też, czyli od początku 2019 roku, prace przeniosą się na odcinek Pilawa – Otwock i zakończą się rok później. Po modernizacji linii nr 7 prędkość pociągów wzrośnie do 160 km/h, a najszybsze składy pokonają trasę z Lublina do Warszawy w 90 minut. Koszt modernizacji linii to 3 mld zł. W ramach  modernizacji linii kolejowej na przystanku Puławy Miasto zostanie przebudowany peron wyspowy i przejście podziemne. Powstanie też dojście od Al. Partyzantów (DK19) do przejścia podziemnego, które będzie wyposażone w windę. Ponadto na terenie powiatu puławskiego zmodernizowany będzie m.in. most kolejowy nad kanałem Zakładów Azotowych w Puławach oraz przejazd kolejowy w pobliżu mostu. W ramach prac kompleksowo przebudowane zostaną tory linii nr 7. Zmianom poddana zostanie również droga gminna nr 107666L wraz z przyległym placem od strony Zakładów Azotowych.  Droga otrzyma m.in. nowy system odwodnienia. W związku z koniecznością zapewnienia ciągłego dojazdu do Zakładów Azotowych „Puławy”, na czas przebudowy zaprojektowane zostaną dogodne objazdy. Na przystanku Puławy Chemia powstanie podziemne przejście dla pieszych, które będzie dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych.
ŁG oraz wydział prasowy PKP S.A.

foto: Łukasz Górecki

Udostępnij na:
Oceń ten artykuł

Dziennikarz obywatelski, miłośnik zwierząt, krótkofalarstwa, wojskowości, pasjonat kolejnictwa i społecznik. Łukasz Górecki relacjonuje dla Was nagłe wypadki w mieście i poza granicami, bądźcie czujni On po prostu jest wszędzie. 😉

Brak komentarzy

Napisz komentarz